Logo nedir? Sözcük valörı olarak kaynak karşılığı dilimizde amblem olan, bir anlayışin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, valörını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak anlayışletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı anlayışi sembolize edebileceği gibi, markanın kendi valörı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara iye olabilir.
Sorusu sorulduğunda kelime valörının dışında, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan kişi yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı enikonu önemlidir. Başka taraftan logo tasavvur çhileışmasını meydana getirecek kişi yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çhileışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, anlayışletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğanlayıştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş meydanı ile faaliyette mevcut şirketler için elan çok tercih edilebilir. Yegâne bir sektörde faaliyet gösteren anlayışletmelerin çoğunlukla logoları dalü özümleme fiyat. Lakin takkadak fazla dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda göstermek imkansızdır.
Logo ne anlayışe yarar?
İşletmeler için logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan filvaki marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple anlayışletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza dek adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çhileışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) dışa vurum fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir görünüşte teşhisnmasını sağlayıcı anlayışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, palas anlaşılır, yazıırlanması palas, olanaklı evetğunca azca skorda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çyeksan baskı ve endam tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok kocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge şirket evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya kocaman hüsran verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin içeriğine yönlü olmalıdır. Hatta kurumun kendisini ne teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerıgün lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün dahi rahatılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da şirket için logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı valör hizmetında bu marifet çok önemlidir.