SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü kavram. Ancak bu dü kavram konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışdoneş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri sinein ciddi olan bu dü kavram, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz henüz harisgelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein meydana getirilen çdüzenışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer artışı hizmetlemlerinin kâffesine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini artırmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da berenarı önemlidir. üste SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çdüzenışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belirli bir bütçe sinein verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belirli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek sinein meydana getirilen çdüzenışmalardır. Gelin, bu muhaliflaştırmayı biraz henüz harisgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki ayrım; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. Yani SEO sinein en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi sinein yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama kavramı arasındaki bir vesair önemli ayrım da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları evetğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu tavır değişikdır. SEO çdüzenışmaları henüz doğal icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir seyrüsefer sıkıntısızışı sağlar.
Bu dü kavram, sineerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise nişangâh henüz ticari evetğu sinein sineerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu demek değildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Sadece dü kavram arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz sağlıklı ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.