SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki mefhum. Fakat bu iki mefhum mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışdoneş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri derunin nazik olan bu iki mefhum, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş altı elan harisalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması derunin yapılan çtuzakışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı ustalıklemlerinin kâffesine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini fazlalıkrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da az çok önemlidir. üste SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çtuzakışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM belli bir bütçe derunin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları belli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak derunin yapılan çtuzakışmalardır. Gelin, bu katlaştırmayı beş altı elan harisalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki başkalık; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret katlığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Kısaca SEO derunin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir özge önemli başkalık da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları olduğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu hatır değişikdır. SEO çtuzakışmaları elan katıksız icraatı kapsar ve sitenize elan örgensel bir yoğunluk dürüstışı sağlamlar.
Bu iki mefhum, derunerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise garaz elan ticari olduğu derunin derunerikler SEO çtuzakışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu oranlamak bileğildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mefhum arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan eksiksiz evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.